För att ge bättre överblick över våra handelsvillkor har vi här samlat de viktigaste villkoren som du ska vara uppmärksam på när du handlar hos oss. Utförliga villkor hittar du längre ner på sidan.
- MarineFolie och denna webbplats ägs och drivs av företaget Artvision ApS.
- MarineFolie® är ett registrerat varumärke.
- Alla priser är inklusive 25 % svensk moms.
- Produktionen tar vanligtvis 1–3 arbetsdagar, därefter 1–2 arbetsdagars leveranstid.
- Den normala ångerrätten och returrätten på 14 dagar gäller inte vid beställningar på denna webbplats, eftersom alla skyltar specialtillverkas efter din beställning.
Vi tar därför inte emot returer om du skulle ångra ditt köp.
Vi försöker i möjligaste mån annullera din order om det är möjligt och du kontaktar oss kort efter att beställningen lagts. - Om paketet skickas utan hemleverans till ett utlämningsställe är det ditt ansvar att hämta paketet innan utlämningsfristens utgång. Om paketet behöver skickas igen kommer du att debiteras en avgift för detta.
- Om du tyvärr mottar ett skadat paket ska du meddela oss detta inom 3 arbetsdagar.
- Om det finns ett fel eller en defekt i den levererade varan ber vi dig kontakta oss inom högst en månad.
Är du osäker på något gällande beställning, montering eller dessa villkor – kontakta oss gärna.
De formella och mer detaljerade villkoren följer nedan.
Betalning
Alla belopp som anges på webbplatsen är i svenska kronor (SEK), inklusive moms och exklusive leveranskostnader.
MarineFolie tar emot onlinebetalningar med: Visa, Mastercard, Apple Pay och Google Pay. Vi lägger inte på några transaktionsavgifter.
Beloppet för din order dras först från ditt konto när varan skickas, om inget annat är avtalat eller framgår av din order.
MarineFolie använder en säker betalningsserver som krypterar alla uppgifter, vilket innebär att anslutningen är helt säker.
Leverans
Alla våra beställningar skickas med PostNord.
Du kan välja mellan leverans till paketombud, hemleverans till din privata adress eller leverans till din arbetsplats. Oavsett vilken leveransform du väljer tar det normalt 2–5 arbetsdagar innan paketet når dig.
Observera att du kan förvänta dig längre leveranstid för beställningar som görs mellan jul och nyår, då vår produktion håller stängt under juldagarna.
Om du önskar leverans till ett annat land än de nämnda är du varmt välkommen att skriva till oss.
Retur och ångerrätt
Alla produkter och tjänster som kan köpas på denna webbplats säljs utan ångerrätt och returrätt.
Detta beror på att det rör sig om unika produkter som specialtillverkas åt dig efter beställning enligt dina angivna specifikationer.
Vi försöker i möjligaste mån att tillmötesgå en annullering av din order om den meddelas kort efter beställningen, men vi kan inte garantera det.
Så snart produktionen av din beställning har startat är det inte möjligt att stoppa eller annullera ordern.
Skadat eller förlorat paket
Om ditt paket skulle försvinna under transporten ska du omedelbart skriva till oss på kontakt@marinefolie.se. Vi gör allt vi kan för att lösa problemet och se till att du får din order.
Om du tyvärr mottar ett skadat paket måste du meddela oss detta på kontakt@marinefolie.se inom 3 arbetsdagar från mottagandet. I mejlet ska du ange ditt ordernummer och bifoga följande bilder:
- Tydliga bilder av de produkter som har skadats
- Bilder av emballaget, inklusive paketets fram- och baksida
- Bilder av paketets hörn
- Bilder av det invändiga skyddet
- En läsbar bild av fraktetiketten
Därefter går vi igenom bilderna och ser till att du får ersättning för dina skadade varor. Om du i stället önskar en återbetalning ordnar vi naturligtvis det.
Reklamationsrätt
Enligt svensk köplag ges 2 års reklamationsrätt på produkter, då produkterna köps från Danmark. Reklamationsrätten gäller fel i material och/eller tillverkning.
Reklamation ska meddelas MarineFolie inom rimlig tid efter att varan mottagits. En månad anses som rimlig tid, om inget annat avtalats.
Reklamationen gäller inte vid fel eller skador som beror på felaktig hantering av produkten.
MarineFolie täcker returfraktkostnader i rimlig omfattning. Vi tar inte emot paket skickade mot postförskott.
Reklamationer ska skickas med utdelning till vår företagsadress:
Artvision ApS
C/O Sarah Louise Holse
Rosenfeldtvej 30 st. th.
2665 Vallensbæk Strand
Danmark
Personuppgiftspolicy
När du köper en vara och själv lämnar dina uppgifter mottar vi kunddata. Som personuppgiftsansvarig behandlar vi dina personuppgifter säkert och konfidentiellt. Dina uppgifter används och lagras endast för de syften de samlats in för.
Vi använder tredje parter för behandling av vissa av våra uppgifter, bland annat i vår frakthantering, som inte är utvecklad av MarineFolie. Vi har ingått personuppgiftsbiträdesavtal med våra partners som garanti för att de följer gällande regler om skydd av personuppgifter.
Klagomål
Du ska skicka ett mejl till oss på kontakt@marinefolie.se om du vill kontakta oss, har frågor eller vill lämna ett klagomål.
Om du har ett klagomål och vi inte lyckas hitta en lösning tillsammans kan du använda någon av följande möjligheter:
- Center för Klagomålshantering via klagoportal hos Nævnenes Hus. Gå till klagoportalen.
- Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark.
- Är du konsument bosatt i ett annat EU-land kan du lämna ditt klagomål i EU-kommissionens onlineportal för klagomål. Gå till EU-klagoportalen.
Vid inlämning av klagomål ska du uppge/använda vår e-postadress kontakt@marinefolie.se.
Allmän information
Artvision ApS
C/O Sarah Louise Holse
Rosenfeldtvej 30 st. th.
2665 Vallensbæk Strand
Danmark
CVR: 44816628
Tel: +45 70 22 80 90 (marknadsföring ej tillåten)
Handelsvillkoren är senast uppdaterade den 08/12/2025.